La Chiesa del Santo Sepolcro a Gerusalemme
Features
Author: AA.VV
Publisher: Rizzoli
Place of printing: Milan
Year of publication: 2000
Per secoli meta di pellegrini provenienti da ogni parte del mondo, la chiesa del Santo Sepolcro - sorta sui luoghi del calvario, della morte e della resurrezione di Cristo - si presenta ancor oggi con tutta la suggestione di luogo-simbolo della cristianità. Le varie comunità religiose che vi officiano le conferiscono una singolare impronta cosmopolita e ne fanno un crocevia di culture diverse. Più volte distrutta e ricostruita nel corso dei secoli, la basilica è oggi un complesso architettonico assai composito, che comprende la chiesa fatta erigere da Costantino con l'Edicola che racchiude il sepolcro di Cristo. Il libro presenta la storia della chiesa, illustrandone le bellezze artistiche, i momenti di rito e la vita delle comunità religiose ospitate.
Product Condition:
Example in good condition. Dust jacket with traces of dust and small signs of wear on the spine, edges and corners. Small crease at the bottom corner of the left lapel. Fold on first illustrated page. Stains of uncertain nature on the title page. Text in Italian language.
ISBN Code: 8817863815
EAN: 9788817863810
Pages: 223
Format: Hardback with dust jacket
Dimensions (cm):
Height: 32
Description
Texts by Martin Biddle, Gideon Avni, Jon Seligman, Tamar Winter. Photographs by Michel Zabè and Garo Nalbandian. Numerous illustrations in b/w and color nt and ft
Product availability
Immediate availability
Ready for delivery within 2 working days from ordering the product.